Transport całopojazdowy
Transport całopojazdowy znany jest pod skrótem FTL czyli (Full Track Load) i ma miejsce gdy ładunek zajmuje całą naczepę.
Zleceniodawca w takim przypadku opłaca transport całej powierzchni ładunkowej a nie tylko wykorzystanej przestrzeni w danym pojeździe.
W praktyce oznacza to, że transport towaru realizowany jest od jednego zleceniodawcy do jednego odbiorcy. Przestrzeń ładunkowa w przypadku transportu całopojazdowego jest wykorzystywana optymalnie. Przewożone towary najczęściej pakowane są na paletach ale nic nie stoi na przeszkodzie aby towar pakowany był w skrzyniach, pudłach lub specjalistycznych opakowaniach.
W transporcie całopojazdowym logistyka i łańcuch dostaw są stosunkowo proste, dzięki temu towary docierają szybciej niż w przypadku transportu drobnicowego, gdzie przestrzeń ładunkowa dzielona jest przez wielu zleceniodawców.
Transport całopojazdowy – dla kogo?
Z tego typu transportu najczęściej korzystają duże firmy, którym zależy na błyskawicznym dostarczeniu przesyłki a trasa zoptymalizowana jest pod względem opłacalności. Tutaj zarówno zleceniodawca jak i firma transportowa znają z góry trasę i planowany czas dostawy.
Nasi pracownicy są do dyspozycji i doradzają w doborze właściwego pojazdu tak aby zoptymalizować przewóz pod kątem ekologicznym i ekonomicznym.
Transport całopojazdowy – co wozimy?
Tego typu usługa obejmuje bardzo szeroką gamę towarów. W dużej naczepie mieszczą się 33 europalety a maksymalna masa towaru to 24 tony. Najczęściej przewożone są elementy maszyn i urządzeń, skrzynie, narzędzia, sprzęt RTV i AGD.
Dla potrzeb klienta praktycznie każdy z dostępnych pojazdów jesteśmy w stanie użyć jako transport całopojazdowy.
Transport całopojazdowy – zalety
- szybszy transport niż standardowy przewóz drobnicowy
- zoptymalizowany kosztowo dla zleceniodawcy oraz przewoźnika
- zoptymalizowany formalnie ze względu na jeden załadunek od jednego klienta
- zoptymalizowany przestrzenie – pełne wykorzystanie dostępnej przestrzeni ładunkowej
- zwiększone bezpieczeństwo – możliwość zastosowania dodatkowych zabezpieczeń ładunku
Transport całopojazdowy – wady
- w przypadku niewykorzystanej przestrzeni ładunkowej klient płaci jak za cały pojazd