Transport całopojazdowy międzynarodowy

Transport całopojazdowy

Transport całopojazdowy znany jest pod skrótem FTL czyli (Full Track Load) i ma miejsce gdy ładunek zajmuje całą naczepę. 

Zleceniodawca w takim przypadku opłaca transport całej powierzchni ładunkowej a nie tylko wykorzystanej przestrzeni w danym pojeździe. 

W praktyce oznacza to, że transport towaru realizowany jest od jednego zleceniodawcy do jednego odbiorcy. Przestrzeń ładunkowa w przypadku transportu całopojazdowego jest wykorzystywana optymalnie. Przewożone towary najczęściej pakowane są na paletach ale nic nie stoi na przeszkodzie aby towar pakowany był w skrzyniach, pudłach lub specjalistycznych opakowaniach. 

W transporcie całopojazdowym logistyka i łańcuch dostaw są stosunkowo proste, dzięki temu towary docierają szybciej niż w przypadku transportu drobnicowego, gdzie przestrzeń ładunkowa dzielona jest przez wielu zleceniodawców.

Transport całopojazdowy

Transport całopojazdowy – dla kogo?

Z tego typu transportu najczęściej korzystają duże firmy, którym zależy na błyskawicznym dostarczeniu przesyłki a trasa zoptymalizowana jest pod względem opłacalności. Tutaj zarówno zleceniodawca jak i firma transportowa znają z góry trasę i planowany czas dostawy.

Nasi pracownicy są do dyspozycji i doradzają w doborze właściwego pojazdu tak aby zoptymalizować przewóz pod kątem ekologicznym i ekonomicznym.

Transport całopojazdowy – co wozimy?

Tego typu usługa obejmuje bardzo szeroką gamę towarów. W dużej naczepie mieszczą się 33 europalety a maksymalna masa towaru to 24 tony. Najczęściej przewożone są elementy maszyn i urządzeń, skrzynie, narzędzia, sprzęt RTV i AGD. 

Dla potrzeb klienta praktycznie każdy z dostępnych pojazdów jesteśmy w stanie użyć jako transport całopojazdowy.

Transport całopojazdowy – zalety

  • szybszy transport niż standardowy przewóz drobnicowy
  • zoptymalizowany kosztowo dla zleceniodawcy oraz przewoźnika
  • zoptymalizowany formalnie ze względu na jeden załadunek od jednego klienta
  • zoptymalizowany przestrzenie – pełne wykorzystanie dostępnej przestrzeni ładunkowej
  • zwiększone bezpieczeństwo – możliwość zastosowania dodatkowych zabezpieczeń ładunku

Transport całopojazdowy – wady

  • w przypadku niewykorzystanej przestrzeni ładunkowej klient płaci jak za cały pojazd