Transport Ciężarowy Polska-Anglia
Specjalizujemy się w usługach transportu ciężarowego z Polski do Wielkiej Brytanii oraz z Wielkiej Brytanii do Polski. Oferujemy kompleksową obsługę, gwarantując pełen profesjonalizm i wieloletnie doświadczenie w zakresie transportu międzynarodowego w UK. W ramach świadczonych usług zapewniamy wszelkie formalności oraz terminowość realizowanych usług.
Dlaczego warto powierzyć nam transport do Anglii?
Wybór odpowiedniego partnera w transporcie międzynarodowym to klucz do sukcesu Twojego biznesu. Nasza firma wyróżnia się wieloletnim doświadczeniem i ekspercką wiedzą, co pozwala nam oferować usługi na najwyższym poziomie. Dlaczego warto wybrać naszą firmę do organizacji transportu ciężarowego Polska-UK?
- Specjalizacja i doświadczenie: Znajomość trasy Polska-Wielka Brytania, w tym ruchu lewostronnego i specyfiki brytyjskich dróg, zapewnia płynny i bezpieczny przejazd.
- Kompleksowa obsługa promowa: Nie musisz się martwić rezerwacją promu ani formalnościami – wszystko zorganizujemy za Ciebie.
- Bezpieczeństwo i monitoring GPS: Pełna informacja o przebiegu transportu, czasach odbioru i dostawy oraz ubezpieczenie OC przewoźnika abyś nie musiał martwić się o ładunek.
- Elastyczność usług: Obsługujemy różnorodne rodzaje ładunków – od mniejszych ilości palet, czy elementów niespaletyzowanych, przez meble, elementy konstrukcyjne, maszyny, transport całopojazdowy i chłodniczy.

Nasze usługi – Kompleksowy transport i spedycja do Wielkiej Brytanii
- Transport całopojazdowy (FTL): Najbardziej opłacalny, jeżeli Twój ładunek zapełni całą ciężarówkę. Idealny dla dużych ładunków, gwarantujący dedykowaną przestrzeń, może być bezpośredni lub pośredni z przeładunkiem i dostawą innym pojazdem – transport międzynarodowy do Wielkiej Brytanii na najwyższym poziomie.
- Transport drobnicowy (LTL): Ekonomiczne rozwiązanie dla mniejszych przesyłek, takich jak palety czy meble, z optymalizacją kosztów spedycji do Anglii, Szkocji i Walii.
- Transport chłodniczy do Anglii: Dla towarów, które wymagają utrzymania konkretnej temperatury, jak żywność czy leki, z kontrolowanymi warunkami przez całą trasę.
- Transport mebli do Wielkiej Brytanii: Specjalistyczna usługa dla firm z dbałością o bezpieczny przewóz powierzonego nam mienia.
Jak organizujemy transport ciężarowy na trasie Polska-UK?
Organizacja spedycji międzynarodowej do Anglii wymaga precyzyjnego planowania, uwzględniającego specyfikę tras morskich i lądowych. Nasz zespół ekspertów dba o każdy etap procesu, od wyboru optymalnej trasy po monitoring dostawy, zapewniając efektywność i minimalizację ryzyka. Poniżej opisujemy dwie główne opcje tras, dostosowane do potrzeb klienta.
Trasa z wykorzystaniem promu
Najczęściej korzystamy z połączenia Dover–Calais lub Dover–Dunkierka. Ten wariant dobrze sprawdza się, gdy chcesz połączyć przejazd z odpoczynkiem kierowcy na pokładzie, przewozić wyższe zestawy albo ładunki ADR. Rezerwację przeprawy, przygotowanie GMR i ENS bierzemy na siebie. Po twojej stronie zostaje wystawienie dokumentów handlowych oraz dokonanie zgłoszeń i odpraw celnych eksportowych i importowych w PL i UK. Po dopłynięciu do Dover kierujemy się M20 i dalej obwodnicą Londynu (M25) z rozgałęzieniem na północ (M1/M6) lub na zachód — w zależności od miejsca rozładunku. Ten wariant bywa kosztowo korzystniejszy od tunelu i pozwala elastycznie zarządzać czasem pracy kierowcy. Minusem jest uzależnienie od pogody.
Trasa drogowa przez Eurotunel
Eurotunel (Coquelles–Folkestone) wybieramy, gdy priorytetem jest czas i odporność na warunki pogodowe. Przeprawa trwa kilkadziesiąt minut, odjazdy są częste, a odprawy odbywają się sprawnie po wcześniejszym spięciu dokumentów. Trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach technicznych: limit wysokości zestawu, brak możliwości przejazdu dla pojazdów zasilanych LPG/CNG oraz specyficzne zasady dla niektórych klas ADR. Po stronie brytyjskiej wyjazd na M20 i dalej M25 pozwala szybko wpiąć się w główne korytarze (M40/M6 na północ, M1 w kierunku Midlands i Yorkshire).
Kluczowe ośrodki dostaw
Obsługujemy dostawy do głównych ośrodków w całej Wielkiej Brytanii. W południowo-wschodniej Anglii są to m.in. przedmieścia Londynu i okolice estuarium Tamizy. Dostawy do Londynu i londyńskiej zielonej (londyńskiej strefy czystego transportu ULEZ) podlegają specjalnym przepisom, zezwoleniom i wymaganiom dotyczącym pojazdów. Na obszarze Midlands, dokąd wykonujemy regularne dostawy, koncentruje się zaplecze logistyczne kraju (Birmingham, Coventry, Leicester, Northampton), skąd łatwo sięgnąć dalej na północ. W północno-zachodniej Anglii dostawy w głównej mierze przebiegają do aglomeracji Manchester–Liverpool, a w Yorkshire obsługiwane są głównie Leeds, Sheffield i okolice Humber. Na północnym wschodzie towary dostarczane są głównie do Newcastle i Teesside.
Wykonujemy też dostawy do Szkocji — Glasgow i Edynburg — a w Walii dojeżdżamy m.in. do Cardiff i Swansea. Każdorazowo dobieramy korytarz drogowy do miejsca rozładunku, aby ograniczyć czas i koszt ostatnich kilometrów.

Od czego zależy koszt transportu do Wielkiej Brytanii?
Cena transportu międzynarodowego do Anglii, Szkocji i Walii jest indywidualna i zależy od kilku czynników. Oto najważniejsze z nich:
- Waga i wymiary ładunku – im większy lub cięższy ładunek, tym wyższa stawka.
- Rodzaj transportu (FTL, LTL, transport chłodniczy całopojazdowy) – wpływa na koszty operacyjne.
- Kursy walut i ceny promów – spedycja międzynarodowa do UK wymaga poniesienia kosztów zarówno w złotówkach, euro jak i funtach. Ponadto ceny promów są ruchome i zależą też od popytu w danym dniu.
- Dokładny adres załadunku i rozładunku, gdyż odległości decydują o trasie, ale też i atrakcyjność regionu dostawy ma znaczenie.
- Termin realizacji.
Chcesz poznać dokładny koszt transportu do UK?
Cena transportu do Anglii zależy też od czynników sezonowych i warunków drogowych:
- Przewoźnicy promowi i operator tunelu stosują zmienne dopłaty paliwowe oraz mechanizmy cenowe zależne od popytu, dlatego ceny mogą różnić się w poszczególnych miesiącach i porach dnia.
- W okresach wzmożonego ruchu, przy sztormach lub ograniczeniach operacyjnych w portach zdarzają się zmiany dostępności i czasu oczekiwania.
- Po stronie lądowej na przepustowość wpływają prace drogowe oraz zarządzanie ruchem w hrabstwie Kent, co może wydłużać dojazd do przepraw.
Planując transport, uwzględniamy te zmienne i proponujemy okna załadunku/wyjazdu, które minimalizują ryzyko dodatkowych kosztów.
Transport Anglia-Polska – co warto wiedzieć?
Przed organizacją spedycji międzynarodowej do Anglii i innych części UK warto poznać kluczowe informacje dotyczące tego rynku. Oto najważniejsze kwestie, które pomogą Ci lepiej zrozumieć specyfikę tej trasy spedycyjnej.
Wpływ Brexitu na transport
Brexit znacząco zmienił zasady transportu ciężarowego między Polską a Wielką Brytanią. Spedycja do UK wymaga przygotowania deklaracji granicznych. Na przejściach Dover i Eurotunnel działa system GVMS (system obsługi ruchu pojazdów towarowych automatyzyjący procesy celne na granicy UK), więc przed wjazdem na prom lub do tunelu trzeba mieć numer GMR powiązany ze zgłoszeniem importu lub tranzytu. Dodatkowo, ładunki z UE muszą być objęte zgłoszeniem bezpieczeństwa ENS, dlatego dane o towarze muszą trafić do nas (lub operatora odpowiedzialnego za ENS) przed wyjazdem.
W przypadku towarów SPS (żywność pochodzenia zwierzęcego, rośliny i produkty roślinne) importer w Wielkiej Brytanii dokonuje — zgodnie z kategorią ryzyka w BTOM — wymaganych formalności, w tym często prenotyfikacji w systemie IPAFFS. Zależnie od kategorii ryzyka mogą być wymagane świadectwa zdrowia oraz kontrole dokumentów, identyfikacyjne lub fizyczne w wyznaczonych punktach.
Zgłoszenia importowe składa się w systemie CDS. Jeśli towar spełnia reguły pochodzenia z umowy TCA, cło może wynosić 0% na podstawie oświadczenia o pochodzeniu. VAT często rozlicza się na deklaracji dzięki PVA (Postponed VAT Accounting). W praktyce formalności po stronie brytyjskiej prowadzi importer lub jego agent, a Twoim zadaniem jest dostarczenie kompletu poprawnych dokumentów handlowych.

Specyfika ruchu w Wielkiej Brytanii
UK stosuje ruch lewostronny. To wymaga od kierowców dodatkowej koncentracji i doświadczenia. Dobrze rozwinięta sieć autostrad (M-roads) łączy główne miasta Anglii, Szkocji i Walii. Drogi regionalne mogą być jednak wąskie, szczególnie w obszarach wiejskich, których tutaj nie brakuje.
Gospodarka i rynek
Wielka Brytania pozostaje jednym z kluczowych rynków zbytu dla polskich eksporterów. Silny sektor handlu detalicznego i e-commerce oraz gęsta sieć centrów dystrybucyjnych w Midlands i na północy kraju generują stały popyt na transport paletowy, FTL i chłodnie. Stabilny popyt utrzymują też branże oparte na łańcuchach dostaw just-in-time, gdzie liczy się przewidywalność i terminowość.
Ruch towarów ma wyraźną specjalizację regionalną. W pasie centralnym koncentrują się centra logistyczne i automotive, na północy silne są przemysły przetwórcze i chemiczne, a w Szkocji — żywność i napoje oraz technologie. Dzięki temu łatwo zaplanować optymalny korytarz wjazdu (Dover/Eurotunel lub porty Humber/Tees) i sprawnie obsłużyć ostatnie kilometry.
Główne branże:
– handel detaliczny i e-commerce (magazyny fulfillment, sieci handlowe);
– automotive i części zamienne (West Midlands, Merseyside, Sunderland);
– FMCG oraz żywność i napoje, w tym chłodnie (supermarkety, producenci);
– farmacja i wyroby medyczne (ośrodki produkcyjne i dystrybucyjne);
– chemia i tworzywa (Teesside, Humber);
– budownictwo i materiały budowlane (dystrybutorzy i składy);
– elektronika/AGD i sprzęt RTV (dystrybucja do sieci retail).
Porozmawiajmy o Twoim transporcie do Wielkiej Brytanii!
Niezależnie od tego, czy wysyłasz jedną paletę, czy organizujesz ładunek całopojazdowy, nasz zespół jest gotowy, aby zapewnić Ci profesjonalne wsparcie. Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się resztą – od wyceny po dostawę.

Transport międzynarodowy do Anglii – Pytania i odpowiedzi
Ile trwa transport ciężarowy z Polski do Anglii?
Zazwyczaj 3-5 dni roboczych, w zależności od trasy i typu ładunku. Trasa z wykorzystaniem promu jest tańsza od przejazdu tunelem.
Jakie dokumenty są potrzebne do wysyłki towaru?
Podstawowe to faktura handlowa, list przewozowy (CMR), dokumenty celne i ewentualne certyfikaty (np. dla żywności). Po ustaleniu szczegółów zamówienia, damy Ci znać co dokładnie będziemy od Ciebie potrzebować.
Czy mój towar jest ubezpieczony na czas transportu?
Tak, każdy ładunek jest objęty OC przewoźnika zgodnie z konwencją CMR, jednak odpowiedzialność ma limity i wyłączenia. Dla pełnej ochrony wartości towaru zalecamy dodatkową polisę cargo dostosowaną do Twojego ładunku.
Co to jest GVMS?
GVMS (Goods Vehicle Movement Service) to brytyjski system, który „spina” dokumenty celne z pojazdem zanim wjedzie on na prom lub do Eurotunelu. Dzięki temu odprawa odbywa się szybciej na granicy. Na przejściach Dover i Eurotunnel GVMS jest obowiązkowy.
Co to jest GMR?
GMR (Goods Movement Reference) to numer wygenerowany w GVMS. Łączy on Twoją przesyłkę z odpowiednimi zgłoszeniami celnymi (import lub tranzyt). Bez ważnego GMR pojazd nie zostanie wpuszczony na prom ani do Eurotunelu. Naszą rolą jest przygotowanie GMR na podstawie danych, które od Ciebie otrzymamy.
Co to jest ENS?
ENS (Entry Summary Declaration) to zgłoszenie bezpieczeństwa wymagane dla ładunków wjeżdżających do Wielkiej Brytanii z UE. Zawiera podstawowe informacje o towarze i stronach transakcji. Żebyśmy mogli złożyć lub zlecić złożenie ENS na czas, potrzebujemy od Ciebie pełnych danych ładunku przed wyjazdem.
Co to jest BTOM i jak ma się do IPAFFS?
BTOM (Border Target Operating Model) określa, jakie wymogi mają towary wrażliwe SPS, np. żywność pochodzenia zwierzęcego, rośliny i produkty roślinne. W zależności od kategorii ryzyka mogą być potrzebne świadectwa zdrowia, prenotyfikacja w systemie IPAFFS oraz kontrole dokumentów, identyfikacyjne lub fizyczne w wyznaczonych punktach. Jeśli przewozisz taki towar, pomożemy ustalić wymagania i terminy.
Co to jest CDS i jak wygląda cło/VAT?
CDS (Customs Declaration Service) to system, w którym składa się w Wielkiej Brytanii zgłoszenia importowe. Jeżeli towar spełnia reguły pochodzenia z umowy TCA, cło może wynosić 0% (na podstawie oświadczenia o pochodzeniu). VAT często rozlicza się na deklaracji w modelu PVA (Postponed VAT Accounting). Po stronie brytyjskiej formalności prowadzi importer lub jego agent, a Twoim zadaniem jest przekazać komplet poprawnych dokumentów handlowych.


